dinsdag 3 februari 2015

Tip om je gelukkiger te voelen

Hallo allemaal!

Nu het nieuwe jaar weer echt begonnen is zit je misschien al weer helemaal in de sleur van je dagelijkse leven. Ik ben dit jaar begonnen met elke dag bewust nadenken over de dingen waar ik dankbaar voor ben, en dat zijn zoveel dingen!
Eerder was ik alleen maar bezig om alles af te krijgen en ik had nooit genoeg tijd voor mijn gevoel. Ik was bezig om alles gedaan te krijgen wat af moest en ik waardeerde de gewone dagelijkse dingen niet echt. Ik kon in mijn hoofd bezig zijn om ons hele huis te verbouwen naar hoe ik het graag zou zien, maar hierdoor ben je nooit tevreden met hoe het nu is.
Nu ik elke dag bewust nadenk over waar ik dankbaar voor ben, wat er die dag gebeurt is bijvoorbeeld, bekijk ik de dingen heel anders. Hier een voorbeeldje waar ik nu echt van geniet!


Ik voel me veel blijer en ik ben veel meer tevreden met wat ik heb.
Ik voel me veel relaxter en voor mijn gevoel heb ik ineens veel meer tijd over. Geen idee hoe dit zomaar kan. 's Morgens slapen we gewoon uit, ja zelfs door de weeks! Devi ligt de laatste tijd meestal tot ongeveer 8.30 uur in bed, laatst werd ik pas om 9.15 uur wakker!

Misschien is dit ook een goede tip voor jou om bewust elke dag na te denken over de dingen waar jij dankbaar voor bent. Dit kan echt alles zijn, van de zon die geschenen heeft tot het huis en de plek waar je woont en iedereen die je om je heen hebt. Ook de kleine dingen zijn erg belangrijk om dankbaar voor te zijn.
Ik ben heel benieuwd of dit voor jullie ook zoveel verschil maakt als voor mij, laat het mij weten!
Misschien doen jullie dit al wel, heb je nog goede tips voor mij om toe te passen?

Liefs,

Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten